Történelmi pillanatok és pezsgő a Hungaroring Classic-on

Hétvégén először rendezték meg a Hungaroringen a klasszikus autók fesztiválját, ahol 160 külföldi versenyző gyűlt össze, hogy rajthoz álljanak a ’60-as és ’70 es évek autócsodáival. Az autórajongók közül legtöbben a látványos ritkaságokra voltak kíváncsiak, mint a Ferrari 250 GT Breadvan, amelynek egyetlen létező példánya érkezett a ringre. A futamok végén a Moët & Chandon... Tovább..


Hétvégén először rendezték meg a Hungaroringen a klasszikus autók fesztiválját, ahol 160 külföldi versenyző gyűlt össze, hogy rajthoz álljanak a ’60-as és ’70 es évek autócsodáival. Az autórajongók közül legtöbben a látványos ritkaságokra voltak kíváncsiak, mint a Ferrari 250 GT Breadvan, amelynek egyetlen létező példánya érkezett a ringre. A futamok végén a Moët & Chandon várta célba a győztes pilótákat, így a Hungaroring Classic legjobbjai ugyanazzal a champagne-nyal ünnepelhettek, mint az autóversenyzés történetének első pezsgős bajnokavatásán 1967-ben, Le Mans-ban.

Látványos versenyek, ritka autócsodák

Az autóversenyzés aranyokrát idéző versenyautók híres pályák, mint Monza vagy Le Mans után először érkeztek a Hungaroringre. Köztük a legértékesebb a Ferrari 250 GT Breadvan volt, mindenki csodájára járt a tízmillió eurót érő modellnek, amelyből mindössze egyet építettek. Pilótája a Trofeo Nastro Rosso kategóriában versenyzett az 1966 előtti gyönyörű olasz sport és GT-autók között, ám miután kiállt, a futamot – amelyen a gyűjtői ritkaságok megóvására igen szigorúan veszik a fair play-t – a kecses Maserati T61 volánjánál Guillermo Fierro nyerte meg.

A kihívásokkal teli Classic Endurance Racing a hétvége egyik leglátványosabb programja volt, a motorsport hőskorát Ford GT40, Porsche 910 és 917, Ferrari 512S és Ms modellek idézték fel. A leggyorsabb közülük Martin O’Conell feltűnően áramvonalas Chevronja volt, de itt szállt újra ringbe a Le Mans-i 24 órás viadalon ötször győzedelmeskedő Emanuele Pirro is egy Alfa Romeo T33 kormánya mögött.

A Group C mezőnyében azok az autók startoltak, amelyek 1982 és 1994 között meghatározták a legendás megbízhatósági verseny, Le Mans mezőnyét. A Mercedes C11 és Kriton Lendoudis kétséget sem hagyott afelől, hogy a mezőny leggyorsabbja – a Sauber Mercedes oldalán még mindig viseli Michael Schumacher nevét, mert annak idején a legendás német pilóta egy éven keresztül tesztelte, fejlesztette. Ez a versenygép mindig eszelős tempót diktál, most is majdnem másfél kört vert a második helyezett Porsche 962C-re.

Pezsgős bajnokavatás, épp mint 1967-ben

A futamok stílusos ünneplésében a Moët & Chandon a klasszikus autóverseny sorozat nemzetközi partnere, így a dobogón valódi francia champagne várta a győztes pilótákat. A champagne-ház már több mint 270 éve a fényűző ünneplés kelléke, ott volt már a F1 hajnalán is, amikor 1950-ben egy palack magnummal gratulált a francia Grand Prix nyertesének, az argentin Juan Manuel Fangiónak. Az autóversenyzés és a champagne-ház közös történetének legemlékezetesebb pillanata mégis később érkezett el.

1967 június 11-én történt, hogy a legendás Le Mans-i futam befutóján Dan Gurney, a győztes amerikai versenyző és társa, A.J. Foyt egy óriás palack Moët & Chandon pezsgőt kapott. A hosszú futam után akkora volt az öröm, hogy a bajnok azonnal felbontotta a palackot és – az autóversenyzés történetében először – pezsgőben fürdette meg közönségét! Egy héttel később Gurney megnyerte a F1 Belga Nagydíjat – a pódium akkor sem maradt szárazon és ettől kezdve rendszeressé vált a pezsgő felrázása. A Moët & Chandon így később olyan legendák ünneplésének lehetett részese a pódiumon, mint Ayrton Senna vagy Michael Schumacher. Ez a máig élő rituálé a Hungaroring Classic-on is megelevenedett, a pilóták lelkesen ünnepelték győzelmüket.

Dress code – classic casual

A szervezők mindenkit arra bíztatattak, hogy a híres klasszikus autó fesztivál, a Goodwood mintájára a vendégek is segítsenek megidézni a kor hangulatát a hatvanas, hetvenes éveket idéző öltözettel vagy egy-egy sikkes kiegészítővel. A helyszínen fodrászok is segítettek a korhű frizura kialakításában, a paddock területén jó néhány különleges összeállítás fokozta a látványt.

További hírek a versenyről: www.hungaroringclassic.com/hu/news


Source: Vincemagazin HU


Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (19)