Aranyak, ezüstök és Trófea díjak Londonból

Az International Wine Challenge a három nagy angol borverseny egyike: jellemzően több mint 15 ezer tételt neveznek be rá, a zsűriben több mint 40 MW is bírálja a borokat, és minden érmest legalább 10 szakértő kóstol, három körben. Természetesen vakon zajlik a bírálat, bár a zsűri tagjai a bezacskózott borok formájából is következtetnek tulajdonságokra. Nevezett tételenként négy... Tovább..


Az International Wine Challenge a három nagy angol borverseny egyike: jellemzően több mint 15 ezer tételt neveznek be rá, a zsűriben több mint 40 MW is bírálja a borokat, és minden érmest legalább 10 szakértő kóstol, három körben. Természetesen vakon zajlik a bírálat, bár a zsűri tagjai a bezacskózott borok formájából is következtetnek tulajdonságokra. Nevezett tételenként négy palackot kell eljuttatni a szervezőknek, akik regionális bontásban is értékelik az italokat.

Az idei IWC-n több magyar bor is sikerrel járt. A Grand Tokaj borai közül ezüstérmet érdemelt ki a N°8 és a Kővágó Furmint, míg aranyat hozhatott el az 5 és a 6 puttonyos Tokaji Aszú. A Grand Tokaj Tokaji Aszú 6 puttonyos bor ráadásul a kategóriagyőztes díjával, a Hungarian Sweet Trophy-val is gazdagabb lett.

A számos ezüstön és bronzon túl aranyat kapott a Zombory Pince 2013-as Tokaji Aszú 6 Puttonyosa, a Royal Tokaji 2013 Blue Label 5 Puttonyos Aszúja, a Bezerics Borház 2015-ös Cserszegi Fűszeres késői szürete, az Oremus Berry Bros. & Rudd Tokaji Aszú 5 Puttonyos, 2011-es bora, illetve a Tornai Borház 2015-ös Top Selection Furmintja és 2015-ös Premium Juhfarka. Utóbbi ráadásul a Trófea díjat is megszerezte, és a pincészet megszakítás nélkül harmadik alkalommal érdemelték ki a legmagasabb elismerést.

A hírt kommentálva Tornai Tamás, a pince tulajdonosa kiemelte, a nemzetközi figyelem különösen fontos a magyar boroknak, hiszen a hazai termelés 30%-a exportpiacokra kerül, az ebből származó bevétel viszont feltűnően alacsony: a világban az exportált borok értékesítési átlagára literenként 2,6 euró, a magyaroké viszont csak 1, 15 euró. A nemzetközi sikerek segíthetnek abban, hogy ez megváltozzon, és egyre több jó minőségű magyar bort tudjanak magasabb áron értékesíteni külföldön. Ahogyan a Tornai Pincészet számára is korábbi eredményei alapozták meg az új kereskedelmi kapcsolatok kiépítését Kaliforniában, New Yorkban és Bordeaux-ban, úgy a mostani díj kihirdetése után néhány nappal is újabb londoni Michelin-csillagos étterem kínálatába választották be két borukat két másik somlói borral együtt – tette hozzá Tornai Tamás.


Source: Vincemagazin HU


Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (5)